Контрольная работа по английскому языку для 3-го класса. Задания для 3 класса на английском
Карточки с заданиями по английскому языку для 3 класса
Cook Swim Watch Drive Play Ride Read | Играть Кататься Читать Нравится(любить) Готовить Водить (машину) Плавать Смотреть |
Соедините слова с переводом.
Cook
Swim
Watch
Drive
Play
Ride
Read
Играть
Кататься
Читать
Нравится(любить)
Готовить
Водить (машину)
Плавать
Смотреть
Выберите верную форму глагола.
Max like/likes football.
Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.
Alex swim/swims in the lake in summer.
Sasha ride/rides his bike very well.
We cook/cooks soup very well.
Выберите верную форму глагола.
Max like/likes football.
Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.
Alex swim/swims in the lake in summer.
Sasha ride/rides his bike very well.
We cook/cooks soup very well.
Соедините слова с перводом.
When?
Where?
Why?
Who?
Кто?
Где, Куда?
Что, Какой?
Когда?
Почему?
Соедините слова с перводом.
When?
Where?
Why?
Who?
Кто?
Где, Куда?
Что, Какой?
Когда?
Почему?
Составьте вопросы. Помните про порядок слов!
He/go/does/when/to school?
______________________________________________________________________________________________________
When/have lunch/do/we?
______________________________________________________________________________________________________
Ride/Jim/where/does/his bike?
______________________________________________________________________________________________________
You/do/at school/meet/you?
______________________________________________________________________________________________________
What games/to play/like/you/do?
______________________________________________________________________________________________________
Составьте вопросы. Помните про порядок слов!
He/go/does/when/to school?
______________________________________________________________________________________________________
When/have lunch/do/we?
______________________________________________________________________________________________________
Ride/Jim/where/does/his bike?
______________________________________________________________________________________________________
You/do/at school/meet/you?
______________________________________________________________________________________________________
What games/to play/like/you/do?
______________________________________________________________________________________________________
Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!
Когда ты ходишь в школу?
___________________________________________________
Куда она идет после школы?
___________________________________________________
В какие игры ты любишь играть?
What games ________________________________________
Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)
___________________________________________________
Где Том завтракает?
___________________________________________________
Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!
Когда ты ходишь в школу?
___________________________________________________
Куда она идет после школы?
___________________________________________________
В какие игры ты любишь играть?
What games ________________________________________
Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)
___________________________________________________
Где Том завтракает?
___________________________________________________
Глагол CAN
Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТЕсли мы что-то умеем, мы говорим CAN.
А если НЕ УМЕЕМ? __________________
Переведи предложения на русский.
I can ride a bike very well.
___________________________________________________
She can swim but not very well.
___________________________________________________
Oleg can’t speak English well.
___________________________________________________
Can you read books?
___________________________________________________
Can she ride a horse well?
___________________________________________________
Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТ
Если мы что-то умеем, мы говорим CAN.
А если НЕ УМЕЕМ? __________________
Переведи предложения на русский.
I can ride a bike very well.
___________________________________________________
She can swim but not very well.
___________________________________________________
Oleg can’t speak English well.
___________________________________________________
Can you read books?
___________________________________________________
Can she ride a horse well?
___________________________________________________
Составьте вопросы.
You/swim/can? __________________________________
Drive/she/a car/can?______________________________
Mary and May/cook/can?__________________________
Can/Jack/ride a horse?_____________________________
Составьте вопросы.
You/swim/can? __________________________________
Drive/she/a car/can?______________________________
Mary and May/cook/can?__________________________
Can/Jack/ride a horse?_____________________________
Ответьте на вопросы о себе.
Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.
Can you play football? - ____________________________
Can you swim very well? - __________________________
Can you drive a car? - _____________________________
Can you speak French (по-французски)? - _____________
Ответьте на вопросы о себе.
Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.
Can you play football? - ____________________________
Can you swim very well? - __________________________
Can you drive a car? - _____________________________
Can you speak French (по-французски)? - _____________
Ответьте на вопросы про ребят.
Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.
Can Jim swim? (-) – No, he can’t.
Can she play the piano? (+) - ________________________
Can Olga cook well? (-) - ___________________________
Can we drive a car? (-) - ___________________________
Can Pasha sing? (+)- _______________________________
Can they read English books? (+) - ___________________
Ответьте на вопросы про ребят.
Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.
Can Jim swim? (-) – No, he can’t.
Can she play the piano? (+) - ________________________
Can Olga cook well? (-) - ___________________________
Can we drive a car? (-) - ___________________________
Can Pasha sing? (+)- _______________________________
Can they read English books? (+) - ___________________
- __________________________________
- __________________________________
- __________________________________
- _________________________________
- _________________________________
- _(учить собаку прыгать)__________________
- _________________________________
-_________________________________
- _________________________________
Напишите, какое действие изображено на картинке.
- __________________________________
- ___________________________________
- __________________________________
- __________________________________
- __________________________________
- ___________________________________
- _________________________________
- __________________________________
- __________________________________
- _________________________________
infourok.ru
Английский.Тесты по чтению для 3 класса.
Предлагаю Вам подборку заданий по чтению для третьего класса. Данные тексты очень простые и служат, скорее, не для проверки знаний, а для их отработки. При выполнении заданий во 3-м классе тексты раздаются учащимся на 10 минут. При составлении тестов для чтения использовался лексический минимум, соответствующий словарному запасу учащихся 3 класса.
Тест по чтению для 3 класса. #1.
Тема: family.
This is Rose. She's ten. She has got a big family. Rose has got a dad, a mum, two sisters, two brothers, a granny and a grandad. This is her dad. His name is Sam. This is her mum. Her name is Liz. These are her sisters. Their names are Pam and Lolly. These are her brothers. Their names are Tim and Bim. This is her granny. Her name is Susie. This is her grandad. His name is Tom.
Задания к тексту 1.
Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.
- десять —
- семья —
- дедушка —
- бабушка —
- сестры —
Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.
- She has got а …
- Rose has got a dad, a mum, two…
- This is her mum. Her…
- These are her brothers. Their…
- This is her grandad. His…
Упражнение 3. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.
- This is Rose.
- She is eight.
- Rose's dad is Sam.
- Pam and Lolly are Rose's sisters.
- Rose has got a granny.
Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.
- How old is Rose?
- Has she got a family?
- What is her dad's name?
- What are her brothers' names?
- What is her grandad's name?
Упражнение 5. Дай краткие ответы на вопросы.
- Have you got a family? —
- Have you got a granny? —
- Have you got three brothers? —
- Have you got a mum? —
- Have you got five sisters? —
Тест по чтению для 3 класса. #2
Тема: holidays
At the party
It's a carnival time. We are at the party. We have got funny costumes. Kate is a star. Jack is a parrot. Tom is a clown. Jill is a cat. The music is nice. The children can dance. The children can play and sing. Are we happy? Yes, we are very happy.
Задания к тексту 2.
Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.
- карнавал
- вечеринка
- костюмы
- звезда
- музыка
Упражнение 2. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.
- It's a carnival time.
- We have got funny costumes.
- The music is nice.
- The children can dance.
- The children can listen to the music.
- Yes, we are very happy.
Упражнение 3. Дополни предложения в соответствии с текстом.
- We are at …
- Kate is…
- Jack is…
Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.
- Are they at the party?
- Have they got funny costumes?
- Is Tom a parrot?
- Are the children happy?
Упражнение 5. Закончи рассказ (4 предложения).
It's a carnival time. We are at the party.
Тест по чтению для 3 класса. #3
Тема: cafe, food
Прочитай текст и выполни задания к нему.
At the cafe
— Hello!
— Hi! Come in, please.
— Thank you.
— This is our menu. Have some soup.
— No, thank you. I don't like soup.
— Have some meat and potatoes, please.
— Ok. Meat and potatoes.
— And to drink?
— Have you got any juice?
— We've got orange juice, apple juice, lemon juice and tomato juice.
— Apple juice, piease.
Задания к тексту 3.
Упражнение 1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
Egg, cheese, juice, menu, soup, tomatoes, carrots, potatoes
Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.
- Come in, …
- This is our…
- I don't …
- Have you …?
- We've got orange juice, apple juice, …
Упражнение 3. Выбери правильный перевод предложения.
- Hello!
- a) Здравствуйте! b) Доброе утро!
- This is our menu.
а) Это меню. b) Это наше меню.
- No, thank you.
- a) Нет, спасибо. b) Нет, не надо.
- We've got orange juice.
- a) У нас есть апельсины. b) У нас есть апельсиновый сок.
- Apple juice, please.
- a) Яблочный сок, пожалуйста. b) Яблочный сок.
Упражнение 4. Поставь предложения в правильном порядке.
- Have some soup.
- Hello!
- Hi! Come in, please.
- No, thank you. I don't like soup.
- Meat and potatoes, please.
Упражнение 5. Напиши. Что ты любишь кушать? Что ты любишь пить? (используй 4 предложения)
Тест по чтению для 3 класса. #4
Тема: house and flat
Прочитай текст и выполни задания к нему.
This is Pam. She's got a house. It's big. She's got a sofa. It's red and blue. Pam has got two armchairs in her house. She's got a purple carpet. She's got a brown table and a brown bookcase. Her house is beautiful.
Задания к тексту 4.
Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.
- диван
- дом
- ковер
- книжный шкаф
- стол
Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.
- Pam has got a big …
- Pam has got two armchairs…
- She's got a purple …
- She's got a brown …
- Her house is ...
Упражнение 3. Дай краткие ответы на вопросы.
- Is Pam's house big? —
- Has Pam got a sofa? —
- Has she got a chair? —
- Is Pam's house beautiful? —
- Has she got a bed? —
Упражнение 4. Ответь на вопросы.
- What has Pam got?
- How many armchairs has she got? —
- What color is a carpet? —
- What color is a bookcase? —
Упражнение 5. Опиши свою комнату (используй 4 предложения).
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
grammar-tei.com
Грамматические задания по английскому языку в игровой форме для учащихся 2-3 классов
Грамматические задания в игровой форме для учащихся 2-4 классов.
1. Помоги Малышу вставить артикль a или an, и узнаешь его любимое лакомство.
1) ___ dog, ___ fish, ___ eye, ___ car, ___ tree, ___ duck, ___ lemon;
2) ___ airplane, ___ elephant, ___ book, ___ owl, ___ girl;
3) ___ pen, ___ doll, ___ pupil, ___ bird, ___ mouse, ___ bus;
4) ___ orange, ___ star, ___ man, ___ engineer, ___ chair, ___ aunt;
5) ___zebra, ___umbrella, ___ banana, ___ boy, ___ egg, ___ tree.
(sweet)
2. Тим позвонил Розе,расположите фразы телефонного разговора в правильном порядке.
q Yes, he has.
q Hi. It’s Jane here. Can I speak to Rose, please?
q OK. Bye then.
q Sure. Has he got your number?
q Yes, please – can you ask him to ring me?
q Thanks. Bye.
q No, I’m sorry – she isn’t in. Can I take a message?
3. Выбери вместе с Розой подходящее слово из второго столбика.
1) I can _______ in the river. 2) He has a black _____ . 3) This woman is my _____ . 4) Peter is ____ years old. 5) I have ____ in the morning. 6) There is a lot of ____ in winter. 7) ____ is food. | a) mother b) breakfast c) dog d) ten e) meat f) swim g) snow |
4. Малыш учится считать. Потренируйся вместе с ним, продолжи ряд числительных.
1) two, three, four, five, __________
2) eleven, twelve, thirteen, fourteen, _________
3) sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, ________
4) first, second, third, fourth, __________
5) twenty three, twenty four, twenty five, twenty six, ____________
5. Лиза нашла старинный документ. Помоги ей расшифровать его. Каждая цифра в послании соответствует порядковому номеру буквы в алфавите.
8 5 12 12 15! 13 25 14 1 13 5 9 19 20 15 13. 9 1 13 1 16 9 18 1 20 5.
__________! _____ ________ ____ _______. __ ____ _ ____________.
7 15 20 15 20 8 5 13 1 26 5. 20 8 5 7 15 12 4 9 19 20 8 5 18 5.
____ ____ _____ ________. _____ ________ ____ ________.
6. Впиши вместе с Геной нужную форму глагола to be.
1) It _____ a snake.
2) I _____ a teacher.
3) We _____ from Russia.
4) My mother _____ twenty five.
5) Ann and Mary _____ students.
7. Помоги Дружку вспомнить множественное число существительных. Не забудь про исключения.
1) one cat – three ____________ 4) one bus – four ____________
2) one ball – two _____________ 5) one child – six ____________
3) one mouse – eight __________ 6) one man – seven ___________
8. Дружок захотел составить рассказ, но все предложения у него отделились друг от друга. Помоги ему собрать свой рассказ.
A. His name is Sam.
B. We like to play tennis in the park.
C. There is a big park near my house.
D. My name is Kate.
E. I can play tennis well.
F. I am six.
G. We live in Park Street.
H. I have got a pet – a dog.
1 ___, 2 ____, 3 ____, 4 _____, 5 _____, 6 _____, 7 _____, 8 _____.
You are great!
videouroki.net
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | ||||||
7 | ||||||
8 | ||||||
9 | You can speak English well. | Ты умеешь говорить по-английски хорошо? | ||||
2. | Can you speak English well? | Мы пьешь кофе на завтрак? | ||||
3. | You have six big sweets. | У тебя есть шесть больших конфет? | ||||
4. | Have you six big sweets? | Ты пьешь кофе на завтрак. | ||||
5. | You drink coffee for breakfast. | Ты умеешь говорить по-английски хорошо. | ||||
6. | Do you drink coffee for breakfast? | У тебя есть шесть больших конфет. | Домашние животные | |||
doc4web.ru
Тест по английскому языку для 3 класса
Тест по английскому языку для 3 класса
Задания
Выберите один правильный вариант ответа:
1.Найдите гласную букву английского алфавита:
a) M
b) V
c) U
D) P
2.Обведите в кружок слова, которое мы говорим, когда прощаемся:
a) goodbye
b) hello
c) good evening
d) thanks
3.Отгадайте загадку:
It has no legs
But just for fun
It is always on the run.
a) doll
b) son
c) ball
d) pig
4.Отметьте животное:
a) table
b) pen
c) wolf
d) book
5.Что изображено на картинке:
a) pencil
b) copy-book
c) pen
d) ball
6.Что держит в руках лисичка?
a) meat
b)fish
c) sweet
d)carrot
7.Подберите антоним к слову ВЕСЁЛЫЙ:
a) sad
b)happy
c)funny
d)green
8.Какими местоимениями можно заменить выделенные слова:
My friend and I like to play hide-and-sick
a) he
b)it
c)we
d)they
9.Отметьте слово, которое обозначает овощ :
a) apple
b)carrot
c) milk
d)orange
10.Отметьте правильный вариант перевода:
Его зовут Бэн.
a) My name is Ben.
b) His name is Bill.
c) His name is Ben.
d) He is nine.
11.Прочитайте текст:
Bim is a nice puppy. He has a mother and a father. They live in a beautiful house near the wood. Bim has a friend. It is a kitten. His name is Timmy. They like to play with a ball. They are funny.
Закончите предложения в соответствии с текстом:
a) ...........jump and run.
b)...........play with a ball.
c)...........in the wood.
d)..........and a brother.
12. Отметьте существительное в единственном числе:
a) beds
b)foxes
c)lamps
d)dog
13. Отметьте правильный глагол:
She ____a good pupil.
a) is
b) are
c) be
d) am
14. Укажите осенний месяц:
a) june
b) september
c) april
d) february
15.Выберите правильное слово:
I _____a cat.
a) have
b) is
c) pink
d) are
Бланк ответов
Имя:__________________________________
Фамилия______________________________
Класс_________________________________
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Ключ к ответам
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
c | a | c | c | c | b | a | c | b | c | b | d | a | b | a |
Критерии оценивания учеников 3 класса за тест по английскому языку
Оценка 5: 14-15 баллов
Оценка 4: 10-13 баллов
Оценка 3: 6-9 баллов
Оценка 2: 0-5 баллов
xn--j1ahfl.xn--p1ai
Задания для олимпиады по английскому языку (3 класс)
Задания для олимпиады по английскому языку 3 класс.
1.Представь, что ты в парке зимой. Во что ты там можешь поиграть? Выбери подходящие варианты.
А. I can ski.Б. I can swim.В. I can play tennis.
2. Заполни пропуски в предложениях правильными формами глагола «to be».
А. am Б. isВ. Are
1. His name … Spot.
2. They… black and white.
3. I… a pupil.
3. Напиши прописью:
7 - seven cats 9 -
5 - 2 -
4. Выбери правильный вариант:
…toys have you got?
a) How many b) How old c) How
5. Собери съедобные слова, разбитые на две части и запиши их:
Bre fee su lk
Ju wich but ese
Cof ad che ter
Sand ice mi gar
6. Добавь по одному слову в строчку:
a) an apple, a banana, an orange,…
b) a bag, a book, a rubber,…
c) a sheep, a cow, a rabbit,...
d) grey, yellow, blue,…
7 . Выбери правильный вариант:
I haven’t got … brother.
a) a b) the c) -
8. Прочтите текст. Закончите предложения.
MY FRIEND MASHA AND HER FAMILY.
My name is Olga. I have got friends from Africa, Great Britain and America. But I love my friend from Russia. Her name is Masha. She has got a family. She has a mother, a father, a sister and two brothers.
Her mother is a doctor. Her name is Lisa. She is 32. She is from Russia. She loves her family.
Her father is an engineer. His name is Oleg. He is not from Russia, he is from Great Britain .
Masha and I are pupils. We are 8. We are from Russia. We are friends. We like to play with her cat and her dog. We don’t play with her brothers, her brothers play computer games. They are Misha and Sasha , they are 10. They want to be engineers. Masha loves her mother and she wants to be a doctor. I want to be a doctor, too. My father, my mother, my grandmother and my aunt are doctors.
How I love my friend Masha!
1. Olga and Masha are … .
friends.
sisters.
friends from Great Britain.
2.…. is from Great Britain.
Lisa
Oleg
Masha
3.Olga and Masha want to be … .
doctors
pupils
engineers
4…. has got an aunt. Her aunt is a doctor.
Lisa
Masha
Olga
5. Her brothers like to play ….
with a cat and a dog
computer games
with her dolls.
infourok.ru
Контрольная работа по английскому для 3 класса
Следующая контрольная работа по английскому языку для 3-го класса нацелена на проверку знаний по следующим темам.
Грамматика:
Лексика по темам:
- члены семьи,
- праздники,
- вопросительные слова.
Контрольная работа для 3 класса.
Упражнение 1. Замени русские слова английскими.
I’ve got ________ (брат). It’s his ___________ (день рождения). He is ___________ (двенадцать) today. He likes his (подарки). Он __________ (счастлив).
Упражнение 2. Замени единственное число множественным.
- Sally has got an apple.
- Alex has got a green ball.
- Greg and Lucas have got a book, a pencil and a ruler.
- Sandy and Meredith have got a bike and a car.
Упражнение 3. Поставь артикли a, the или (—).
- We have got ____cake and ____ pie, _____ apples and _____ oranges on ____ table.
- I like to drink ____juice, ____milk and ____mineral water.
- He’s got ____ birthday party today, ____party is very funny.
Упражнение 4. Измени предложения.
Образец: Olga has got a flower. It’s her flower.
- Misha has got a brother.
- We have got a car.
- My grandma has got a bag.
- His grandpa has got a bike.
Упражнение 5. Вставьте and, or или but.
- Molly has got a cat ______ a dog.
- Molly has got a friend, ______she hasn’t got a brother.
- Is Molly’s bag under the desk______on the chair?
- Is this a bike ______a car?
Упражнение 6. Составьте предложения
- Are, in, the, my, pencils, bag.
- Swimming, we, are, the, lake, in.
- The, are, at, school, pupils.
- In, the, the, children, are, park.
- Son, is, his, with, ball, the, playing.
Упражнение 7. Подчеркни правильный вариант.
- What / how is his name?
- Where / why is she?
- Where / who is sad?
- Why / who are you happy?
- When / what is the party?
Упражнение 8. Fill in the gaps. Use the words from the box.
am, is, are, have, has
Hi! My name (1) ______ Nick. I (2) _____ eight. I (3) _____ got a dad, a mum, a sister and a brother. My mother (4) ____ a teacher. She (5) _____ got many pupils. They (6) _______my friends. My father (7) ______a driver. Не (8) ______ got a new car. My brother (9) _____ not a pupil. He (10) ______ four. He (11) _______ got many toys.
My sister (12) ______not a pupil, either. She (13) _____ a student. She (14) _____ got many books. We (15) ______ got a pet. It (16) _____ a kitten. His name (17) ___ Barsik. Barsik (18) _____ funny and clever. The kitten (19) ______ got a mouse. The mouse (20) _____ grey.
Ответы к контрольной работе.
Ex.1.
A brother / birthday / twelve / presents / is happy
Ex.2.
- an apple -> apples
- a green ball -> green balls
- a book, a pencil and a ruler -> books, pencils and rullers
- a bike and a car -> bikes and cars
Ex.3.
- a / a / -/ -/ the
- — / — / —
- a / the
Ex.4.
- It’s his brother.
- It’s our car.
- It’s her bag.
- It’s his bike.
Ex.5.
1 and, 2 but, 3 or, 4 or
Ex.6.
- My pencils are in the bag.
- We are swimming in the lake
- The pupils are at school.
- The children are in the park.
- His son is playing with the ball.
Ex.7.
1 what, 2 where, 3 who, 4 why, 5 when
Ex.8.
1 is, 2 am, 3 have, 4 is, 5 has, 6 are, 7 is, 8 has, 9 is, 10 is, 11 has, 12 is, 13 is, 14 has, 15 have, 16 is, 17 is, 18 is, 19 has, 20 is
Надеюсь, Вам понравилась эта контрольная работа для 3 класса. Если упражнений слишком много – сократите контрольную работу по своему усмотрению.
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
grammar-tei.com